دانشجوی جوان
دانشجوی ایرانی ، دانشجوی با بصیرت (دانش اگر در ثریا باشد ، مردانی از سرزمین پارس بدان دست خواهند یافت)(پیامبر گرامی اسلام(ص))

 

اهداف مقابله با جنگ نرم

 

هدف کلانی که رهبر انقلاب مورد توجه قرار دادند، "دفاع از نظام اسلامى و جمهورى اسلامى در مقابله‏ى با یک حرکت همه‏جانبه‏ى متکى به زور و تزویر و پول و امکانات عظیم پیشرفته‏ى علمىِ رسانه‏اى" بود. اما با نگاهی جزء نگرتر نیز می توان مواردی را برشمرد.

 

الف) کاهش خسارات احتمالی

 

رهبر انقلاب فرمودند:«من الان به شما عرض میکنم، اینها در نهایت شکست می خورند؛ اما درجه‏ى بیدارى و هوشیارى من و شما میتواند در میزان خسارت و ضررى که وارد میکنند، تأثیر بگذارد. اگر هوشیار باشیم، نمی توانند صدمه و ضررى بزنند. اگر غفلت کنیم، احساساتى بشویم، بى‏تدبیر عمل کنیم، یا خواب بمانیم و این جور عوارض به سراغمان بیاید، ضرر و زیان و هزینه بالا خواهد بود؛ ولو در نهایت, موفق نخواهند شد.»

 

ب) جلوگیری از متزلزل شدن کار علمی در دانشگاه ها

 

طبیعتا در گیر و دار دعواهای سیاسی در دانشگاه ها آنچه بیش ار همه آسیب جدی می بیند، برگزاری کلاس ها و برنامه های علمی دانشگاه است. این موضوعی است که رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار دادند:«همین جا به شما بگویم، مواظب باشید توى این قضایاى سیاسى کوچک و حقیر مبادا دانشگاه  ,تحت تأثیر قرار بگیرد؛ مبادا کار علمى دانشگاه متزلزل شود ؛ مبادا آزمایشگاه‏هاى ما، کلاسهاى ما، مراکز تحقیقاتى ما دچار آسیب بشوند؛ حواستان باشد. یعنى یکى از مسائل مهم در پیش روى شما، حفظ حرکت علمى در دانشگاه‏هاست ...))

 

ج) آرام و منطقی نگه داشتن فضای دانشگاه

 

ایجاد بلوا و ناآرامی در دانشگاه از اهدافی است که بانیان طراحی جنگ نرم قطعا به دنبال آن هستند. جریانات دانشجویی می بایست مراقب باشند پازل جنگ نرم را تکمیل نکنند. تمام تلاش طراحان جنگ نرم این است که به گونه ای عمل کنند تا شرایط دانشگاه های کشور از کنترل خارج شود.

 

رهبر انقلاب فرمودند :«در جنگ فرهنگى، در جنگ سیاسى، در جنگ امنیتى، تحرک دشمن را درست نمى‏توان دید. گاهى اوقات، دشمن کار را به گونه‏اى ترتیب مى‏دهد که حرف حقى، از زبان یک نفر صادر بشود! دشمن ناحق و باطل است، پس چرا مى‏خواهد این حرف حق از زبان آن شخص صادر بشود؟ چون مى‏خواهد پازل خودش را کامل کند. این پازل از صد یا دویست قطعه تشکیل شده؛ یک قطعه‏اش هم همین حرف حقى است که آن شخص باید بزند تا این پازل را کامل کند! اینجا این حرف حق را نباید زد. پازل دشمن را کامل نباید کرد. در این حد هوشیارى لازم است! بله، وارد سیاست بشوید و فکرِ سیاسى کنید؛ اما بسیار هوشیار. دشمن نباید بتواند از هیچ حرکت و اظهار و موضعگیرى شما استفاده کند. این، اصل اول و یک خط قرمز است.»

 

الزامات مقابله با جنگ نرم

 

الف) تشکیل اتاق فکر

 

رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان طراحی نوع مبارزه را به خود دانشجویان واگذار کردند. ایشان فرمودند:«این که چه کار باید بکنید، چه جورى باید عمل کنید، چه جورى باید تبیین کنید، اینها چیزهائى نیست که من بیایم فهرست کنم، بگویم آقا این عمل را انجام بدهید، این عمل را انجام ندهید؛ اینها کارهائى است که خود شما باید در مجامع اصلى‏تان، در اتاقهاى فکرتان بنشینید، راهکارها را پیدا کنید.»

 

لذا باید بررسی نوع مواجهه مطلوب با توجه به شرایط خاص هر دانشگاه از جانب فعالین آن دانشگاه هر چه سریع تر صورت پذیرد.

 

ب) پرهیز از بسته شدن فضا

 

رهبر انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه در عین اینکه بر ضرورت مقابله با جنگ نرم تاکید داشتند، بار دیگر بحث کرسی های آزاد اندیشی را پیش کشیدند و تاکید کردند که نباید از اظهارنظر بیمناک بود. ایشان فرمودند:«یکى دیگر از کارهائى که باید در زمینه‏ى مسائل گوناگون اجتماعى, سیاسى و علمى انجام بگیرد، میدان دادن به دانشجوست براى اظهارنظر. از اظهارنظر هیچ نباید بیمناک بود. این کرسى‏هاى آزاداندیشى که ما گفتیم، در دانشگاه‏ها باید تحقق پیدا کند و باید تشکیل بشود. اگر چنانچه بحثهاى مهم تخصصى در زمینه‏ى سیاسى، در زمینه‏هاى اجتماعى، در زمینه‏هاى گوناگون حتّى فکرى و مذهبى، در محیطهاى سالمى بین صاحبان توان و قدرتِ بحث مطرح بشود، مطمئناً ضایعاتى که از کشاندن این بحثها به محیطهاى عمومى و اجتماعى ممکن است پیش بیاید، دیگر پیش نخواهد آمد.»

 

ج) کلان نگری در طراحی راهکارها

 

می بایست اهداف مواجهه، هم عرض همدیگر و با نگاهی کلان نگر دیده شود. مثلا اگر صرفا مغلوب کردن حریف هدف قرار بگیرد و حفظ آرامش محیط دانشگاه لحاظ نشود، باید پذیرفت که راه به بیراهه سپره شده است.

 

د) ضرورت مخاطب شناسی

 

به نظر مخاطب اصلی طرح ریزی های افسران مقابله با جنگ نرم نه سردمداران جریان مقابل که افکار عمومی دانشجویی است. افکار عمومی ای که تحت القائات غلط ممکن است قضاوت های نادرستی در خصوص مسائل کشور داشته باشد و این قضاوت با تبیین درست مسائل به راحتی قابل تغییر است. نباید در برنامه ریزی مخاطب را به اشتباه چند فرد خاص یا یک تشکل خاص قرار داد.

 

آسیب های مقابله با جنگ نرم

 

طبیعتا می تواند آسیب هایی نیز متوجه طرح ریزی های جریانات دانشجویی برای مقابله با جنگ نرم باشد. برخی از این آسیب ها در سخنان رهبر انقلاب نیز مورد اشاره قرار گرفته است.

 

الف) احساسی عمل کردن

 

ب) برخورد سخت به جای برخورد نرم

 

ج) تندروی و تشدید فضای هیجانی و جنجالی

 

د) ناامیدی و نگاه بدبینانه

 

 

تیر و کمان

دانلود

 

--------------------------------------------------------------------- 

سینه باری(مداحی)

 دانلود

------------------------------------------------------------------- 

بابا(اشکتو در میاره)

 دانلود

 --------------------------------------------------------------------

دانشمند1

دانلود 

-------------------------------------------------------------------- 

دانشمند2

دانلود 

-------------------------------------------------------------- 

الهی

دانلود

 --------------------------------------------------------------

امام زمان

دانلود 

 -----------------------------------------------------------------

فتنه 88

 دانلود

 -----------------------------------------------------------------

نهرآب جاری شده از پایین قبر حضرت عباس(ع)

 دانلود

 

نورپردازی سه بعدی بر روی ساختمان(فوق العاده است)

دانلود

----------------------------------------------------------------------

خوانندگی به صورت طنز(جامه دران)

دانلود

------------------------------------------------------------------------

جشن هیتلر

دانلود

-------------------------------------------------------------------------

غلام

دانلود

-------------------------------------------------------------------------

معما

دانلود

-------------------------------------------------------------------------

مرتب کردن تی شرت

دانلود

-------------------------------------------------------------------------

کلیپ جالبی از حیوانات(با صداگذاری بر روی آنها)

دانلود

----------------------------------------------------------------------

گربه و مرغ

دانلود

-----------------------------------------------------------------------

گریوندن بچه کوچولوی با حال

دانلود

-------------------------------------------------------------------------

یک کلیپ کارتنی زیبا از تاریخ کرمان(قشنگه)

دانلود

---------------------------------------------------------------------------

خنده از ته دل یک بچه کوچولوی دیگه

دانلود

--------------------------------------------------------------------------

بی وفایی گل

دانلود

 

 

شيعيان و اهل تسنن احاديثي را به تواتر روايت کرده اند که بنابر آنها، پيامبر جانشينان خود را دوازده نفر خوانده است. اين احاديث که از دلايل اثبات تولد و وجود حضرت حجه  بن الحسن العسکري به شمار مي روند، به اختصار «احاديث دوازده امام» (خليفه) ناميده مي شود. البته برخي از روايت هاي اهل تسنن و اکثر روايت هاي شيعيان علاوه بر شمار جانشينان، اسامي، صفات و ويژگي آنان را نيز بيان کرده اند. معرفي قائم دوازدهم، خبر از غيبت و کيستي پدر و جد ايشان، از مهم ترين نکاتي است که اين روايت ها بدان ها پرداخته اند.
اين احاديث به دو گونه بر تولد و وجود حضرت حجت
دلالت دارند: يکي به صورت عام يعني استدلال به همان عدد دوازده که شيعه و سني بر آن اتفاق دارند و ديگري، استدلال به اسامي، صفات و مشخصاتي که در متن روايات آمده و بنابر آنها، امام دوازدهم همان قائم ياد شده است.
احمد الکاتب در پي انکار وجود حضرت حجه بن الحسن العسکري
شبهاتي را درباره احاديث دوازده امام درافکنده است. وي اين احاديث را جعلي و ساخته قرن چهارم ياد مي کند تا از اين رو، استناد به اين احاديث را ناپذيرفتني خواند.

براي دانلود كليك كنيد.

 

يكي از بزرگترين مصائب بزرگ جهان اسلام، حوادثي است كه خيلي زود و بلافاصله پس از رحلت پيامبر (ص)، دچار امت اسلام شد؛ اين مصائب عبارتند از غصب بنا حق خلافت از علي (ع) و تعرض و بي‌حرمتي نسبت به اهل بيت (ع) به خصوص فاطمه (ع) مي باشد.
از آنجا كه برخي از اهل سنت، به طور كل منكر وقوع چنين مصائبي نسبت به اهل بيت (ع) مي باشند، در اين مقاله، به روش كتابخانه اي و تجزيه و تحليل و تدوين داده ها، سعي مي شود كه منابع دست اول و اصلي كه از اين مصائب به طور صريح يا غير صريح، ياد كرده اند، نزد فريقين، شناسايي و ذكر شوند تا معلوم شود كه اين مصائب يك داستانسرايي تاريخي نيست بلكه حقيقت تلخي است كه بايد نسبت بدان به خداوند پناه آورد.

براي دانلود كليك كنيد.

 

حضرت علي (ع) شخصيتي فرامذهبي است كه به مذهب و فرقه اي خاص اختصاص ندارد و اين امر ناشي از اخلاق والا و كمال شخصيتي است كه در وجود آن حضرت نهفته است؛ لذا عمده مذاهب و فرق اسلامي - از شيعه و اهل سنت - نسبت به ايشان ارادت خاصي نشان داده، در منابع حديثي و كتب مذهبي خود از جايگاه ويژه و فضايل نامبرده بسيار ياد مي كنند.
اين مقاله، به قصد آشنايي مختصر خوانندگان بر گوشه اي از اين امر، به روش كتابخانه اي، سعي دارد جايگاه و مقام حضرت (ع) نزد اهل تسنن را با اتكا به منابع مختلف حديثي، تفسيري و تاريخي معتبر نشان دهد.
مقاله حاضر در سه بخش تنظيم شده است: بخش اول: آياتي كه در شان علي (ع) نازل شده است؛ بخش دوم: فضايلي كه در شان علي (ع) وارد شده است؛ بخش سوم: امتيازات عملي علي (ع)، يعني كارهايي كه آن امام همام انجام داده اند.

براي دانلود كليك كنيد.

در اين مقاله سعي شده است با تبيين رابطه و پيوند ساعت بيولوژيک با اوقات خاص عبادات مثل نماز، روزه و حج از طريق بررسي هاي علم تجربي و بررسي آيات قرآني و روايات به کشف اين حقيقت جاري پرداخت و مورد تازه اي را در تحقيقات ميان رشته اي جهت افزايش رابطه علم و دين توليد نمود.

براي دانلود كليك كنيد.

 

 

جمعي از عالمان بزرگ تهران در ماه شعبان 1371 هجري قمري (مطابق با 1331 شمسي) در مجلسي گرد هم آمدند و به سفارش مدير مجلس ـ مرحوم حاج محمد علامه هر كدام چند دقيقه در مورد امام مهدي عليه السلام سخن گفتند. اين مقاله، گزارشي است از آن جلسه، كه بر اساس نوار كاست موجود، تهيه و تدوين شده است. در اين مقاله، سخناني از عالمان تهران، حجج اسلام محمدتقي فلسفي، عباسعلي محقق خراساني، ميرزا علي محدث زاده، محمود حلبي خراساني، آقا نجفي شهرستاني، سيد محمد سلطان الواعظين شيرازي، علي اصغر اعتماد الواعظين، عباس علي اسلامي شاهرودي و در پايان، قطعه شعري از گويندهاي ناشناس همراه با توضيحي از محمد علامه به نقل از كتاب خاطرات او آمده است.

براي دانلود كليك كنيد.

 

براي «صلوه وسطي» در آيه 238 سوره بقره، مصاديق متعددي بيان شده است. با توجه به اينكه اقامه نماز، مراقبت و حفاظت از حدود و حريم، اهميت و فضيلت آن در آيات فراواني از قرآن آمده است، افزوني «صلوه الوسطي» در اين آيه را نمي توان حمل بر اين امور کرد. در اين مقاله پس از بررسي و نقد چند نظريه نشان داده ايم كه تاكيد بر «صلوه الوسطي» در آيه مذكور؛ اولا- بيان كننده برتري و امتياز آن نماز نسبت به ساير نمازها و حاكي از عنايت ويژه نسبت به آن است. ثانيا – نماز مذکور، از نمازهاي واجب است. ثالثا - تطبيق آن بر «نماز صبح»، داراي دلايل و قرائن قابل قبولي است. زيرا آنچه به عنوان فضيلت نماز ظهر و عصر، بيان شده، اموري جانبي و بيروني است. ولي عوامل فضيلت نماز صبح، امور ذاتي و دروني است. بنابر اين مي توان نماز صبح را مصداق «صلوه الوسطي» دانست.

براي دانلود كليك كنيد.

پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




Alternative content


javahermarket



آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 275
بازدید کل : 114722
تعداد مطالب : 75
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

javahermarket

سلام لطفا اطلاع رسانی کنید: قرآن بلاگ اولین سرویس حرفه ای وبلاگدهی قرآنی برپایه وردپرس و بدون تبلیغات شروع به کار کرد.لطفا برای ترویج قرآن و فرهنگ وبلاگنویسی ارزشی لینک یا بنر سایتو بزارید. و البته خودتون هم عضو بشین. قرآن بلاگ http://mqb.ir/ نمونه وبلاگهای حرفه ای در قرآن بلاگ http://pptdownload.mqb.ir/